jom maen clickclick jom:)

berjalanjalan melihat alam:)

me my self~~@@~~

My Photo
erkkk!!cahaya hidup:)well..that's mine..ma name >NORHAYATI MOHAMMAD<-->given by my great lovely parents:)..nothing special about me!!just veryveryvery like to smile even sum1 got angry with me:)uhuk2..

Friday, February 15, 2013

senang vs susah



ha....ari nie nak citer plak pasal senang vs susah, mana lg best ea... tp ari nie kita kecil kan lg kita punye skop pada peminjam n pemiutang.hehehe mmg slalu je kan kalau nak mintak pinjam ibarat kata pijak semut pun x mati...tp bila nak masuk bab membayar utang...da jadi macam gambar kat bawah  nie..hehehehe

p/s: ni muka katak kenyang...lebih kurang buat muka lembu kenyang la...

kadang2 sy sendiri penah terfikir...tolong orang bagi pinjam duit nie ibarat melepaskan anjing gila yang tersepit kat pagar...silap aribulan kita plak yang kena gigit...padahal niat kita nak tolong nih...ish2... mmg x patut...

tp ape2 hal pun mungkin x semua orng macam 2...mungkin ada yang ok... ( MUNGKIN KOT) hehehe x pasti la ade ke x de yang ok...

kita sebagai umat islam kena ingat, walau kita berhutang 5 sen sekalipun akan dihitung d akhirat nanti...munkin kat dunia kita terlepas.. tp DISANA nanti sape nak jawab??? kita jugak.... so kepada yang berduit saya syorkan x yah la bagi pinjam duit kat orang, sedekah kat masjid lg bagus...hati tenang, sakit hati pun x...dapat pahala berterusan lg...tp kalau nak bagi jugak, saya syorkan mintak slip gaji 3 bulan, fotostat I/C n surat pengesahan jawatan. Ish...macam along la plak...hehehehe ( sebenarnya x syorkan bagi pinjam jugak)hehehehe ok...susah senang orang nak berhutang kita fikir, susah senang kita nak kutip hutang ada orang tolong fikirkan ke??? hehehehe ko fikir la sendiri...selamat berfikir....

 
ini pendapat saya...kalau ada pendapat lain...jom kita bincangkan... sayonara :)

2 comments:

Nurmujahidah Ismail said...Reply To This Comment

salu gak berhutang and selalu bayar,, bukan tak de duit tapi malas nk gi bsn,,, hahaha,,

gdya said...Reply To This Comment

stuju..kita fikir org...org ada fkr kiter?kekee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

cutekan!!!

Photobucket